Osobnosti

Filip Podstavec, LinkedIn

Filip je předním českých SEO specialistou, vlastníkem startupu Marketing Miner a jediným Čechem, který vystupoval dvakrát na Marketing Festivalu. Letos na jaře zaktivoval tisíce SEO specialistů po celém světě a během 20 dní zorganizoval benefiční online konferenci s názvem SEO4life. Tu sledovalo více než 3 000 lidí, kteří svou účastí (a svým CPU) podpořili výkonem svých počítačů projekt Folding@home ve výzkumu a analýze koronaviru. Akci svými stroji podpořili i velké mezinárodní nástroje jako Moz a další. Filip se aktuálně věnuje kromě svého startupu především technickému SEO a machine learningu a jeho využití v marketingu.

Jiří Rostecký, LinkedIn

Jirka je autorem největšího českého vzdělávacího portálu o podnikání a marketingu MladýPodnikatel.cz. Je vítězem ceny za nejlepší podcast o byznysu v Česku a časopis Forbes ho zařadil do výběru 30pod30. Natočil bezmála 700 rozhovorů se zakladateli firem, manažery, marketéry a dalšími osobnostmi ze světa podnikání a marketingu. Dělá to už 5 let a v průběhu karantény kvůli koronaviru vydával až 3 rozhovory denně, aby pomohl firmám zvládnout nečekanou situaci a ochránit své zaměstnance. Jeho rozhovory veřejně doporučují vedoucí pracovníci z firem, jako je Alza, Avast, Footshop a z mnoha dalších. Pořádá vlastní off-line konference a o svoje zkušenosti se dělí i s budoucími podnikateli a marketéry při přednáškách na vysokých školách.

Robert Štípek, LinkedIn 

Robert byl vždy rebel ve vodách digitálního marketingu. V roce 2010 na sebe upoutal pozornost velkým testem PPC agentur, kde na svém blogu otevřeně srovnával nabídky a přístup téměř 40 českých agentur. Impulsem k testu agentur byla jeho zkušenost z pozice manažera týmu optimalizátorů Sklik kampaní v Seznam.cz, kde se denně setkával s tristní kvalitou a neférovým přístupem mnoha agentur. Posledních 10 let proto bojuje za transparentnost v PPC oboru a rozvíjí edukační aktivity směrem k PPC specialistům, ale také k inzerentům. Pořádá zdarma meetup akce pro PPC specialisty pod názvem PPC OFFLINE, veřejně školil z pozice Google Certified Trainer a je přesvědčený, že jen skrze zdarma pořádané edukační akce realizované seniorními specialisty ve svých oborech můžeme výrazně pozdvihnout úroveň digitálního marketingu v Česku. Od roku 2014 stojí v čele agentury KOFEIN, která se dnes řadí mezi přední digitální agentury v Česku.

Tým Covid19.cz – Více o poslání iniciativy ZDE

V březnu 2020 zareagovali na aktuální situaci a spojili své síly. Založili iniciativu COVID19CZ. Šlo o společnou aktivitu českých technologických firem a IT nadšenců zaměřenou na pomoc v boji s nákazou COVID-19. Původně pár šéfů firem se rychle rozrostlo o stovky lidí připravených nabídnout svůj čas, profesní dovednosti i technologie při boji s virovou nákazou, ať již zpřístupněním informací nebo třeba datovou analýzou usnadňující detekci ohnisek šíření nákazy. První úspěšný projekt postavený za pár hodin a potvrzený na schůzce s představiteli vlády byla na začátku března spuštěná linka 1212. Následovalo technologické řešení chytré karantény a trasování, plicní ventilátor Corovent, nebo třeba mobilní aplikace eRouška. Projektů, ale dobrovolníci bez nároku na honorář vytvořili mnohem více a ukázali, že jsou technologické firmy a odborníci z různých oborů schopni spojit své síly a nabídnout svůj um státu.

Za každodenním posouváním projektů iniciativy stály celkem dva tisíce dobrovolníků. „Devítka“ – tedy lidé, co na dva měsíce takřka opustili své firmy, aby se věnovali aktivitám v rámci iniciativy, nabízeli řešení vládě, vysvětlovali situaci médiím i školili hygieniky v používání nového softwarového řešení patřili:
Petr Šimeček a Pavel Doležal, Keboola
Jan Barta a Dušan Šenkypl, Pale Fire Capital,
Pavel Zima, Seznam.cz,
Patrick Zandl, Prusa Research,
Jakub Nešetřil, Česko.Digital
Tomáš Havryluk, Alza.cz
Ondřej Tomas, CleverMaps
Petr Bednařík, DataSentics
Petr Bartoš, Cogvio
Irena Zatloukalová, Fenek PR
Vojta Roček, Workday

Michal Šamánek, LinkedIn

Michal se tvorbou webů zabývá profesionálně od roku 1999 a jeho firma Sherwood je jediným držitelem zlatého hattricku v podobě ocenění Webdeveloper roku. V roce 2015 přišel poprvé s festivalem Utubering, který se podařilo vyprodat pouze digitální komunikací. Pokročilou práci s věrnostními kluby a integrovaným ticketingem používá k podpoře vyprodávání akcí jako jsou největší Majálesy, Kryštof Kempy, nebo i dílčí projekty jako Marek Ztracený či Marpo v O2 areně. Na letošní nemožnost pořádat velké akce reagoval novým festivalem Letokruh, který svou komunikaci opět postavil na digitálu. Říká, že jsme teprve na úpatí digitální revoluce a že má tedy nadosmrti práce dost.

David Vurma, LinkedIn

David se z pozice marketingového specialisty přes vedení týmů věnujících se online marketingu dostal až ke své aktuální pozici. Již 2,5 roku vede konzultační společnost Acomware. Což je specializovaná konzultační společnost pro e-commerce a digitální marketing s obratem přes 250 milionů korun, klíčový partner Seznamu, Google i Facebooku v ČR, která spolupracuje s klienty jako Tescoma, ČEZ, Air Bank, Sconto, Astratex, ČSOB, Hudy sport a mnoho dalších a pořádá také platformu Eshopista.cz. Kromě řízení firmy se David specializuje na marketingovou automatizaci a zákaznickou retenci. Jeho motivací je objevování nových možností, jak posunout marketing na další level. Především v oblasti práce s daty a marketingovou automatizací. Zároveň je však velkým zastáncem promítání klasických a léty odzkoušených marketingových postupů do e-commerce. A to hlavně v oblasti budování značky a zvyšování zákaznické spokojenosti. Za svou hlavní dovednost označuje schopnost skloubit orientaci v odborných dovednostech jako datová analytika a programování se schopností vést a rozvíjet projekt. Jeho osobním projektem roku 2020 je nebýt workholik. Zatím se nedaří :)

Eliška Vyhnánková & Michelle Losekoot, autorky knihy Jak na sítě

Michelle Losekoot, LinkedIn

Michelle se živí marketingem více než deset let. Vymýšlí pro své klienty strategie a obsah na sociální sítě, pečuje o online komunity a píše texty. Posledních sedm let také školí firemní týmy a vede veřejné kurzy copywritingu a obsahového marketingu. Je držitelkou dvou ocenění v soutěži Fénix content marketing. Pomáhala s komunikací značkám jako Prague.eu, PUMA, Česká spořitelna, DHL, Henkel, Česká televize, Unilever nebo Nestlé. Pravidelně usedá v porotách marketingových soutěží a přednáší na konferencích.
https://www.losekoot.cz

Eliška Vyhnánková, LinkedIn

Eliška už devět let učí firmy, jak používat sociální sítě. Má za sebou stovky seminářů pro tisíce účastníků a stovky klientů ‒ například ČSOB, Českou spořitelnu, CzechTourism, ČVUT, Člověka v tísni, Johnson & Johnson, Unipetrol, O2 Czech Republic. Založila semestrální vzdělávací projekt Social Media Akademie a v září 2020 začala vydávat podcast Jak na sítě. Společně s Michelle získala první místo v kategorii Využití sociálních sítí v soutěži Zlatý středník. Pravidelně přednáší, moderuje odborné akce a je porotkyní marketingových soutěží.
http://www.vyhnankova.cz

Robert Němec, LinkedIn

„Společnost se bude mít dobře jedině tehdy, když bude co nejvíce firem prosperovat, věří Robert Němec. Jeho cílem je proto komplexně pomáhat firmám prosperovat. Dospěl k poznání, že stejně jako o lidské zdraví je potřeba pečovat celostně, i o zdraví firem je třeba pečovat komplexně. Proto ve své práci pro klienty kombinuje v nejširsím slova smyslu strategii, marketing, finance, kognitivní vědu, data a management consulting s akcí vedoucí k výsledku. Už 19 let vede strategickou reklamní agenturu RobertNemec.com, která aplikuje jeho principy. Snaží se předat co nejvíce ze svého know-how skrze sociální sítě (na LinkedInu má 24 000 followerů), články, videa, webináře a přednášky. Vystudoval psychologii a politologii na Masarykově univerzitě v Brně. Vzdělání si doplnil na Yaleově a Stanfordově univerzitě v USA.“

Martin Paukrt, LinkedIn

Martin se ve světě online marketingu a sociálních sítí pohybuje devátým rokem. Od prosince roku 2017 vedl social media tým ve Footshopu, kde se zaměřil na růst a efektivitu jednotlivých kanálů a strategii influencer marketingu, který se stal jedním z nejrychleji rostoucích kanálů z pohledu tržeb. Od května zastává ve Footshopu pozici Global brand manažera a má na starost směřování značky napříč krajinami. Své zkušenosti Martin získal v agentuře Peppermint, kde působil jako Social media director a spolupracoval na značkách například Jägermeister, Tullamore D.E.W., Vodafone, T-Mobile nebo Milka.